Zašto vam za fb reklamiranje treba firma?

Transkript

Zašto je važno imati firmu ako se reklamirate na facebooku?

 

U 2021. Godini je mnogo biznisa (registrovanih, ali i neregistrovanih) izgubilo mogućnost reklamiranja na facebooku. Iako se velik broj njih direktno povezuje sa kršenjem pravila oglašvanja, deo njih je samo propustio jedan bitan detalj, a to je da Fejsu dokaže da posluje legalno.

Sve je počelo sa proneverom podataka

 

Pre svega, problem je nastao još marta 2018. godine kada je u janvnost procurela informacija da je, tada aktuelna američka vlast, koristila poverljive FB podatke godinu dana pre toga i direktno uticala na glasače kako bi uspela da pobedi na izborima.

Zuckeberg, direktor i osnivač kompanije tada se suočio sa velikim optužbama, ispitivanjima i kaznama, nakon čega je doneta jako bitna odluka u FB-u  – pooštravanje kontrole svih oglašivača kako se ovakve stvari ne bi dogodile (po mom ličnom mišljenju krizni PR, ali ko sam ja da se pitam za to).

Sa ovom promenom je došlo i još mnogo drugih, pa se tako pojavila i jedna koja direktno utiče na poslovanje mnogih biznisa u Srbiji – FB je počeo da traži 100% legalno poslovanje ukoliko želite da oglašavate bez problema (bar se do sad tako pokazalo kroz praksu).

Znači, da bi se vaš biznis reklamirao, pre svega on mora da bude biznis – treba vam firma.

Zašto vam treba firma ako se reklamirate na facebooku

 

Ovo su 3 razloga zbog kojih ozbiljno treba da razmislite o legalnom poslovanju ako se reklamirate:

  • Ne možete da verifikujete Business Manager
  • Lakše upadate u FB radar i može vam blokirati nalog
  • HTTPOOL

Pored toga, poreska uprava i udruženja potrošača su počela da češljaju instagram stranice za prodaju (posebno garderobe) pa može doći i do zakonskih problema.

E sad, zašto su ove stvari gore bitne.

Verifikacija biznis naloga

 

Za primer ćemo uzeti firmu koja se bavi trgovinom firmirane garderobe (jer, takvih stranica koje rade na crno ima najviše na našim prostorima).

Znači, imate firmu, uvozite robu, plaćate porez i oglašavate robu na instagramu. FB robot koji proverava vaše slike (da slučajno ne radite nešto protiv pravila) primeti da prodajete Guess patike i blokira vam profil za reklamiranje jer ste oglašavali Guess (FB ne zna da je to originalna stvar koju regularno prodajete, već samo vidi brend koji je zaštićen).

Nakon te blokade više nema nazad, profil je neupotrebljiv za reklamiranje na facebooku ili instagramu.

Da se to ne bi desilo, radi se verifikacija biznis naloga. U toj verifikaciji, vi FB-u prilažete sledeće stavke:

-Dokaz o postojanju i otvaranju firme (dokument iz APR-a)

-U FB unosite sve podatke o vašoj firmi (ime firme, adresu, PIB itd.)

-Verifikujete domen vašeg sajta (da, sajt je neophodan)

-Potvrđujete kontakt i adresu poslovanja (prilažete dokumentaciju u kojoj se sve to vidi)

-Na sajt, na vidljivo mesto, ubacujete podatke vaše firme (kako bi se sve podudaralo)

-Dodajete pomoćnog (backup) admina i uključujete dvostruku potvrdu identiteta (zbog bezbednosti)

I tek tada šaljete zahtev. Na osnovu svega toga, FB radi proveru i ukoliko su svi dokumenti ispravni i sve se poklapa, dobićete zelenu kvačicu za vaš biznis nalog.

Ovo je jedini način da FB zna da ste vi legalan biznis i prodajete originalne stvari. Postoji šansa i da ovde dođe do problema, ali je šansa drastično manja.

Blokada naloga za reklamiranje

Ovo se dešava najčešće jer se krše pravila. Ali, kao što sam gore objasnio, znamo primere ljudi koji su radili sve regularno, pa je opet došlo do problema jer nisu bili verifikovani.

Dakle, da bi se izbegao blok, potrebno je da se odradi sve kako treba, što ujedno znači – legalno poslovanje.

Znači da tu nema prostora za Najk i Adidas koji se uvoze iz Turske, ili parfeme koji se pune u Subotici – nego samo roba koja se u državu unosi regularnim tokovima.

Šta je to HTTPOOL?

Httpool su zvanični facebook partneri i preprodavci facebook reklama. To je firma koja je na Balkanu nešto najbliže fejsu, pošto Zuck na našim prostorima nije otvorio FB kancelarije (po najnovijem – META kanelarije).

Koja je zapravo njihova uloga u celoj ovoj priči?

 

Httpool vam kreira nalog za reklamiranje, a pošto su oni FB partneri imaju direktnu komunikaciju sa Fejsom. Znači nema blokade (ako radite sve po pravilima naravno), nema zaustavljanja oglasa, uvek imate podršku i direktan link do FB-a, a naplata se radi fakturom i faktura za FB budžet se iskazuje sa PDV-om.

Znači, ako želite da poslujete i reklamirete se bez ikakvih problema, kakav god biznis da imate – to možete uz njihovu pomoć. Ali, jedino ako imate firmu. Httpool radi isključivo sa pravnim licima ili preduzetnicima, ne posluje sa fizičkim licima pa tako ni vaše bustovanje reklame patika iz Turske neće moći da realizuju.

Zaključak je poprilično jednostavan, a to je da Facebook stremi ka tome da napravi čist i dobar ekosistem za oglašivače, gde će konkurencija biti lojalna a rad na crno onemogućen zbog kršenja autorskih prava i pravila oglašavanja. Ovo je tumačenje iz ugla marketinga, a do sad ste uz Milana i Ft1p ekipu sigurno naučili zašto je iz drugih razloga neophodno da imate firmu.

 

Autor teksta: Đorđe Banjai

6 thoughts on “Zašto vam za fb reklamiranje treba firma?”

  1. Povratni ping: Zašto vam za fb reklamiranje treba firma? - biznis24.rs

  2. Da li je potrebno dokumentaciju koja se prilaze prilikom verifikacije prevesti na Engleski jezik. Vec neko vreme pokusavam da verifikujem biznis, ali facebook iz nekog razloga odbija zahtev i ne daje konkretan razlog. Sta bi mogao biti problem?

  3. Aleksandar Gligorijević

    Šta je potrebno uraditi kako bismo dobijali fakture od Httpool-a i na taj način rešili problem duplog plaćanja PDV-a?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Scroll to Top