Ako radite preko Upwork-a ili neke slične platforme, a imate nedoumicu kako treba da izgleda faktura i na koga da glasi, pogledajte video i saznajte.
<script src="https://embed.lpcontent.net/leadboxes/current/embed.js" async defer></script> <button data-leadbox-popup="FrAEgqrFG9nuCvWnJoFRT9" data-leadbox-domain="faliti1papir.lpages.co" style="background: rgb(247, 0, 0);border-color: rgb(247, 0, 0);border-radius: 20px;color: #FFFFFF;display: inline-block;vertical-align: middle;padding: 16px 32px;min-width: 192px;border: 1px solid rgb(247, 0, 0);font-size: 1rem;font-family: Helvetica, Arial, sans-serif;text-align: center;outline: 0;line-height: 1;cursor: pointer;-webkit-transition: background 0.3s, color 0.3s, border 0.3s;transition: background 0.3s, color 0.3s, border 0.3s;">Preuzmite primer fakture</button>
Vaš poreski savetnik,
#ft1p Milan Trbojević
Transkript:
Današnja tema je kako napraviti fakturu kada radiš za Upwork
Ja sam Milan Trbojević
Osnivač sam knjigovodstva Knjiški moljac i pokretač bloga ft1p.rs
Fakturu pravite direktno Upwork-u
Nije bitno da li novac primate direktno na devizni račun ili recimo primate preko nekog posrednika koji recimo može da bude Paypal
Ono što se postavlja kao dilema je to, vi ste tamo radili recimo za 10 klijenata, a fakturišete Upwork-u, kako da prikažete te klijente
Fakturišete pre svega Upwork-u, zato što vam on uplaćuje novac i u tom slučaju je on klijent
A u specifikaciji usluga koje ste radili možete napisati svaku uslugu za svakog pojedinačnog klijenta
Tako da možete imati 3, 5 ili 10 stavki koje ste radili
Za jednog klijenta ste radili dizajn, za drugog ste radili neku video montažu, za trećeg ste radili recimo neki web sajt
Sve to idete u specifikaciji, a podaci, odnosno vaš kupac je isključivo Upwork
Na sajtu ft1p.rs možete besplatno skinuti izgled fakture koja vam može poslužiti za ovaj slučaj
Hvala što ste gledali
Vidimo se sledeći put
Podelite ovo nekome kome je korisno
Ća
Pozdrav Milane,
Svaka čast za video post! Veoma korisna informacija za freelancere koji hoce da rade legalno (kao registrovani preduzetnici).
Imam jedno pitanje vezano za fakturu.
U primeru fakture kod polja primilac usluga navedeno je Upwork, naziv, adresa i mesto.
Da li treba na fakturu da se doda i PIB od primaoca usluge (u ovom slučaju Upwok-ov poreski broj)?
Ispravi me ako grešim ali koliko sam ja upoznat faktura (po našem zakonu) mora da sadrži odredjene elemente a jedan od tih elemenata je i Naziv primaoca usluge, adresa, mesto i PIB.
Zato i pitam da li je u ovom slučaju PIB primaoca usluge (Upwork) obavezan da se navede na fakturi?
Pozdrav,
Milan
Nije potreban PIB primaoca usluga u ovom slučaju to je obavezno za domaće firme da je ona primalac usluga.
Ciji podaci se pisu na dnu fakture ispod paypal adrese
Account with institution?
Correspodent Bank?
To ćeš dobiti od svoje banke instrukcije za devizne uplate i njih tu pišeš.
Primer fakture preuzmite OVDE i ne mogu preuzeti nego se otvori polje za suskrajb
Poštovani za preuzimanje fakture je potrebno da upišete mail i link za preuzimanje će biti poslat na mail.
Da li je moguce pisati iznos u decimalama npr. 256.54$ i sta se pise u donjem delu fakture ispod paypal adrese?
Hvala
Moguće je.
Milane, hvala na jos jednoj korisnoj informaciji. Da li se mora specifikacija raditi i kada se pise objedinjena faktura za mini-uplate na PP od strane trecih lica. Tipa pravnog lica-posrednika kao sto je iTunes ili Bandcamp (rec je o jednoj te istoj vrsti usluga, konkretno prodaja digitalnih zvucnih zapisa)? Faktura za 100e bi tako sadrzala mozda i 5 stranica gde se navode svi klijenti koji su kupili zvucni zapis i sve mini-uplate, pa kontam da to nije potrebno, ali mozda gresim
Nije obavezna specifikacija to je na vama da napišete da li to želite ili ne možete i sve pod zbirnom jednom uplatnom tj jednom stavkom na specifikaciji.
Odlicno, hvala na odgovoru. A koji se datum u tom slucaju pise na fakturi? Da li moze npr da stoji datum povlacenja te zbirne sume ili je to nebitno?
Može datum zbirnog povlačenja tog iznosa.
Svaka ti cast na svemu.
Jedno pitanje… radim na UpWorku najvise logo dizajn i postere, u ToS-u UpWork-a pise da sva komercijalna intelektualna prava pripadaju naruciocu. Sad da li se ja mogu osloniti na to kao autorsko djelo, da bi bio oslobodjen PDV-a? To jest da napisem 0% PDV zbog clana tog i tog. Bez obzira sto na toj jednoj fakturi sam recimo odradio 10 logo-a razlicitim kupcima na UpWorku?
Jer cini mi se da graficki dizajn nije u onoj listi usluga za koje se mjesto obavljanja smatra mesto uzivanja usluge. A mislim da ima logike da bude 0% PDV jer su ovo zaista autorska djela, a ne recimo 5 sati grafickog dizajna, samo ne znam kako da se legalno ogradim :S
Pozdrav!
Možeš svakako zato što se kod tvoje usluge smatra da je mesto prometa kod naručioca usluge, a to je u ovom slučaju inostranstvo.
Pozdrav Milane,
Ja radim na Fiverr-u i slican je princip kao kod Upwork-a. Medjutim, malo me bune valute. Na Fiverr-u dobijam USD koji kad stignu na PayPal postanu EUR i na kraju da bih podigao novac moram da ih pretvorim u RSD. U medjuvremenu se desi par konverzija po raznim kursevima i uz razne provizije i nije mi jasno ni koji iznos ni u kojoj valuti da fakturisem.
Hvala unapred!
Pozdrav Milane,
Pre svega hvala puno sto delite vase znanje. Od velike je pomoci svima nama koji zelimo da postujemo pravne stvari a nismo upoznati sa svim nasim obavezama.
Pokusala sam da skinem primer fakture na klikni ”OVDE”, ali nije moguce, prijavljuje gresku kao da stranica ne postoji vise.
Hvala puno,
Pozdrav.
POzdrav, nešto nam nije u redu sa softver pa pokušavamo da ispravimo grešku uskoro ćemo srediti.